Het verslag van de Raad van Bestuur van 29/04/2025 wordt unaniem goedgekeurd.
De Raad van Bestuur wordt opgeroepen voor de buitengewone algemene vergadering Cipal.
|
De huidige raamovereenkomst neemt een einde op 31/12/2025. Daarom wenst de aanbestedende overheid via dit bestek een nieuwe overheidsopdracht te publiceren om over te gaan tot het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van medische voeding en toebehoren voor een periode van 4 jaar, beginnende op 01/1/2026. De opdracht wordt gegund bij wijze van openbare procedure.
De grootte van deze werkingstoelage wordt bepaald door de Algemene Vergadering op basis van de voor dit activiteitencentrum goedgekeurde begroting voor het betreffende boekjaar en de afrekening van het voorbije boekjaar.
De huidige raamovereenkomst voeding wordt door de aanbestedende overheid opgezegd op jaarlijkse vervaldag, nl. 4/11/25 omwille van de aanhoudende problemen met de huidige leverancier. De aanbestedende overheid wenst de voeding op te splitsen in 2 aparte aanbestedingen,
nl enerzijds vlees en charcuterie en anderzijds overige voeding (groenten/fruit, diepvriesproducten, broodbeleg/conserven/droge voeding/vetten, zuivel, diversen).
Via dit bestek wenst de aanbestedende overheid een nieuwe overheidsopdracht te publiceren om over te gaan tot het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van vlees en charcuterie voor een periode van 4 jaar, beginnende op 5/11/2025. De opdracht wordt gegund bij wijze van openbare procedure.
De huidige raamovereenkomst voeding wordt door de aanbestedende overheid opgezegd op jaarlijkse vervaldag, nl. 4/11/25 omwille van de aanhoudende problemen met de huidige leverancier. De aanbestedende overheid wenst de voeding op te splitsen in 2 aparte aanbestedingen,
nl enerzijds vlees en charcuterie en anderzijds overige voeding (groenten/fruit, diepvriesproducten, broodbeleg/conserven/droge voeding/vetten, zuivel, diversen).
Via dit bestek wenst de aanbestedende overheid een nieuwe overheidsopdracht te publiceren om over te gaan tot het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van voeding voor een periode van 4 jaar, beginnende op 5/11/2025. De opdracht wordt gegund bij wijze van openbare procedure.
Zoals voorzien in de RVB van april, worden de bestuurders tijdens de RVB van 27 mei geïnformeerd over de belangrijkste financiële aspecten van IGL - Ter Heide.
Vaststelling van het jaarverslag, de balans, de resultatenrekening, de toelichting en het saldo, na de voorgestelde resultaatsverwerking door de Raad van Bestuur van IGL.
De verplichte wetgeving NIS2 is sinds oktober 2024 van kracht.
Organisaties die als essentieel aangeduid werden dienen vanaf eind april 2025 te voldoen aan vereisten rond awareness en training van leidinggevenden, met name over NIS2 specifieke verplichtingen, risk management en incident management. Deze opleiding is belangrijk omdat leidinggevenden en leden van de Raad van Bestuur persoonlijk aansprakelijk kunnen zijn voor compliance aan de wetgeving.
Voor directie en betrokken management en ICT-medewerkers werd de opleiding op 13 mei 2025 door Toreon gegeven. Dit was voor onze organisatie een mogelijkheid als lid van vzw Shield. De omschreven training voldoet aan de eisen voor jaarlijkse awareness en training onder NIS2.
Op dinsdag 27 mei zullen de leden van de Raad van Bestuur ook deelnemen aan een vorming NIS2, gebaseerd op bovenvermelde opleiding.
Doel = diepgaand begrip van de NIS2-Richtlijn, de implicaties ervan voor uw organisatie, en de noodzakelijke stappen om naleving ervan te bereiken.
Een samenvatting van onderstaande aandachtspunten zullen hierin aan bod komen:
1. Inleiding tot NIS2 Richtlijn
- Overzicht van NIS2 Richtlijn:
o Korte geschiedenis, doel en de belangrijkste doelstellingen van de richtlijn
- Toepasbaarheid:
o Criteria voor organisaties die vallen onder de richtlijn
o Betrokken sectoren: Energie, Transport, Banking, Gezondheid, Infrastructuur, etc.
o Supply chain vereisten
2. Interactieve sessie over de impact en implicaties van NIS2
- Gebruik van interactieve tools zoals vragenlijsten of groepsdiscussies
- Essentieel nalevingsniveau: kadering van het vereiste nalevingsniveau
- Implicaties voor de Organisatie:
o Specifieke vereisten en verplichtingen o.b.v. het geïdentificeerde niveau (Registratie, timings, …)
- Implicaties voor het senior management team:
o Specifieke vereisten; verplichtingen en bijhorende verantwoordelijkheid
3. Hoe voldoen?
- 3 opties
- Boetes
- Tijdslijn
4. Inleiding tot Information Security Governance
- Terminologie
- ISMS
- CyFun en de PDCA cyclus
- Risk management concepten
- Incident response
- Relevante KPI’s en statistieken verkennen voor overzicht van de voortgang
5. Aanbevelingen voor NIS2 Naleving
- ISO27001 vs CyFun vs …
o Hoe een accreditatie kiezen
o Pro’s en con’s
o Wat te verwachten in termen van workload en budget
o Hoe voorbereiden
Cipal is een dienstverlenende vereniging overeenkomstig het decreet lokaal bestuur. De dienstverlenende vereniging Cipal levert proces- en beleidsondersteunende diensten, ondersteunt innovatieprojecten, faciliteert raamcontracten en adviseert lokale overheden in Vlaanderen inzake informatieveiligheid, de handhaving o.b.v. gemeentelijke administratieve sancties en strategisch (informatie-)management. Deze dienstverlening wordt aangeboden onder de merknaam “C-smart”.
Toetreding tot deze raamovereenkomst vereenvoudigt aanzienlijk het aankoopproces van ict-infrastructuur, licenties en bijhorende diensten voor onze organisatie.
Vanuit de dienst ICT wensen we toe te treden tot de raamovereenkomst licenties van C-Smart. Deze raamovereenkomst heeft een looptijd van 4 jaar. Dit is een nieuwe raamovereenkomst CSMRTINSOFT23b voor de verwerving van licenties, gebruiksrechten, cloud abonnementen, onderhouds- en ondersteuningsprogramma’s m.b.t. standaard software en bijhorende dienstverlening.
Deze opdracht heeft geleid tot een niet-exclusieve raamovereenkomst met één leverancier voor de verwerving van licenties, gebruiksrechten, cloud abonnementen en/of onderhouds- en/of ondersteuningsprogramma’s m.b.t. “multi-vendor” standaard software, die op klassieke wijze (via download of op drager) en/of als dienst (cloud service) wordt aangeboden. De opdrachtnemer voorziet in een (voor de afnemers) facultatief “multi-vendor” dienstenpakket, van aankoop- en beheersadvies (rond licentievoorwaarden, prijsmodellen, verschillende versies en gebruiksvoorwaarden, ...) t.e.m. begeleiding bij de installatie of activering en ingebruikname. Dit vereenvoudigt het aankoopproces van ICT-materiaal aanzienlijk.
De looptijd van de raamovereenkomst bedraagt 4 jaar vanaf 12 september 2024 tot en met 11 september 2028. I.f.v. bijzondere overgangsmaatregelen kan de raamovereenkomst max. 2 keer met max. 12 maanden – dus met 1 tot max. 24 maanden – worden verlengd. De verlenging houdt in dat de contractuele voorwaarden zoals vastgelegd in de raamovereenkomst ongewijzigd blijven.
De levering van licenties die voor de einddatum (ev. na verlenging) van de raamovereenkomst werden besteld kan evident na de beëindiging van de raamovereenkomst nog plaatsvinden. Contracten m.b.t. begeleidende (facultatieve) dienstverlening bij die afnames kunnen - behoudens gemotiveerde beslissing van de betrokken afnemer - in principe niet verder reiken dan 6 (zes) maanden na de einddatum (ev. na verlenging) van de raamovereenkomst.
Aan de Raad van Bestuur wordt gevraagd om de toetreding tot deze raamovereenkomst goed te keuren, voorheen werd dit reeds besproken door het directiecomité.
De leden van de raad van bestuur nemen kennis van de toegekende en beëindigde arbeidscontracten.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de (niet) aanvaarding van de erkenningen van het arbeidsongeval dat is voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de (niet) aanvaarding van de erkenningen van het arbeidsongeval dat is voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de (niet) aanvaarding van de erkenningen van het arbeidsongeval dat is voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de (niet) aanvaarding van de erkenningen van het arbeidsongeval dat is voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de (niet) aanvaarding van de erkenningen van het arbeidsongeval dat is voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de (niet) aanvaarding van de erkenningen van het arbeidsongeval dat is voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de consolidaties van de arbeidsongevallen die zijn voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de consolidaties van de arbeidsongevallen die zijn voorgelegd.
De Raad van Bestuur volgt unaniem het advies van Ethias omtrent de consolidaties van de arbeidsongevallen die zijn voorgelegd.